Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Różnice kulturowe

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Mackiewicz | 2015-06-12 15:28:03
włochy, włosi, kuchnia, sport, rodzina

Włosi cenią sobie rodzinę, dobrą kuchnię i muzykę. To esteci, ale także fani sportów.

Posiłki, z obowiązkowym winem i kawą, celebrują. Włoska kuchnia to przede wszystkim znana na całym świecie pizza, pasta, czyli makarony, sery (np. mozarella), pomidory, owoce morza, oliwa z oliwek, a także wiele przypraw no i oczywiście desery, m.in. słynne tiramisu.

Cechą charakterystyczną mieszkańców południowej Europy jest ich zamiłowanie do zabawy, a także do sportu. Włosi to zapaleni kibice przede wszystkim piłki nożnej – swojego sportu narodowego.

Naród ten słynie też z upodobania do sztuki oraz do mody. Włosi lubią markowe ubrania od znanych projektantów, ponadto chętnie chodzą m.in. do teatru. Kraj ten, a zwłaszcza położona na południu Sycylia, kojarzony jest też z mafią.

Tutejszy rynek jest wymagający i Włosi zwracają dużą uwagę na jakość towaru oraz ciągłość dostaw. Włoski klient jest skłonny wydać pieniądze, ale za towar dobrze wykonany i najczęściej płaci za towar w ciągu jednego-trzech miesięcy. Biznesmen z Polski powinien pamiętać o tym,, że każdy rynek jest inny i oferta przygotowana przykładowo na rynek niemiecki niekoniecznie będzie dobra na rynek włoski.

Włosi słabo znają języki obce, dlatego negocjacje handlowe często prowadzone są wyłącznie w języku włoskim i zagraniczni kontrahenci muszą korzystać z tłumaczy. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że katalogi i cenniki z ofertą handlową po włosku mogą zagwarantować większy sukces, niż katalogi przygotowane np. po angielsku.

 

Źródła: MSZ, MG