Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Sektor kosmetyczny

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Piotr Sajdak | 2015-12-20 21:45:49
włochy

Jak podaje włoskie stowarzyszenie firm kosmetycznych Cosmetica Italia wstępna analiza danych za 2013 r. oraz prognozy na 2014 r. nie są zbyt optymistyczne dla sektora. Tak więc w świetle nieznaczenie malejącej konsumpcji na rynku wewnętrznym i prognozy dalszych jej spadków w 2014 r., rosnącego znaczenia nabiera eksport. Wartość produkcji na koniec 2013 r. wyniosła 9 300 mln euro, a wartość eksportu 3 200 mln euro. Ponadto na koniec 2013 r. wartość sprzedanych we Włoszech kosmetyków szacuje się na 9 400 mln euro (spadek 1,3% w porównaniu do 2012 r.).

Jak podaje włoskie stowarzyszenie firm kosmetycznych Cosmetica Italia wstępna analiza danych za 2013 r. oraz prognozy na 2014 r. nie są zbyt optymistyczne dla sektora. Tak więc w świetle nieznaczenie malejącej konsumpcji na rynku wewnętrznym i prognozy dalszych jej spadków w 2014 r., rosnącego znaczenia nabiera eksport. Wartość produkcji na koniec 2013 r. wyniosła 9 300 mln euro, a wartość eksportu 3 200 mln euro. Ponadto na koniec 2013 r. wartość sprzedanych we Włoszech kosmetyków szacuje się na 9 400 mln euro (spadek 1,3% w porównaniu do 2012 r.).

Zmienia się także znaczenie poszczególnych kanałów dystrybucji w sektorze. W 2013 r. spada sprzedaż kosmetyków poprzez kanały profesjonalne: salony urody (-4% w porównaniu do 2012 r.), salony fryzjerskie (-3,9%) i drogerie (-3,9%). W 2014 r. przewidywane są dalsze spadki. Rosnącego znaczenia nabierają apteki (wzrost sprzedaży o 1% w porównaniu do 2012 r.), co potwierdza rosnące zaufanie klientów do aptek jako gwarantów jakości sprzedawanych kosmetyków. Sklepy zielarskie utrzymują wciąż silną pozycję w zakresie dystrybucji kosmetyków naturalnych i bio odnotowując ciągłe wzrosty sprzedaży. Mimo wszystko to supermarkety stanowią wciąż najistotniejszy kanał dystrybucji kosmetyków, a sprzedaż kosmetyków tą droga wzrosła o 0,5%.

Należy zaznaczyć, że wartość eksportu kosmetyków utrzymuje się wciąż na wyższym poziomie niż ich import co wpływa pozytywnie na stan salda obrotów handlowych kraju (+1,5 mld euro w 2013 r.).





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw