Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Sektor nautyczny

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Piotr Sajdak | 2015-12-20 21:43:16
włochy

Sektor nautyczny we Włoszech w bardzo silnym stopniu odczuwa skutki kryzysu gospodarczego. Jak wynika z ostatnich dostępnych statystyk, wartość produkcji krajowej w 2012 r. przeznaczona na rynek wewnętrzny spadła o 57,3% w porównaniu do 2011 r., a na eksport o 29,6%. Z kolei całkowite obroty sektora zmalały o 36,6%.

Sektor nautyczny we Włoszech w bardzo silnym stopniu odczuwa skutki kryzysu gospodarczego. Jak wynika z ostatnich dostępnych statystyk, wartość produkcji krajowej w 2012 r. przeznaczona na rynek wewnętrzny spadła o 57,3% w porównaniu do 2011 r., a na eksport o 29,6%. Z kolei całkowite obroty sektora zmalały o 36,6%.

Sektor w znacznej mierze utrzymuje się dzięki dobrze rozwiniętemu eksportowi (86% produkcji). Jedynie 14% produkcji krajowej przeznaczone jest na rynek wewnętrzny. Jak podaje włoskie stowarzyszenie firm nautycznych UCINA, obroty sektora w 2012 r. wyniosły 1 297 mln euro. Obok kryzysu gospodarczego, na spadek popytu na rynku wewnętrznym duży wpływ ma polityka zwalczania zjawiska niepłacenia podatków. Przy przeprowadzaniu kontroli skarbowych, włoski urząd skarbowy zwraca szczególną uwagę na właścicieli jachtów i łodzi. Sektor nautyczny przyczynia się do kreacji 1,3% PKB Włoch, a zatrudnienie w nim znajduje 17 tys. osób.

Klasycznie najskuteczniejszym i najczęściej wykorzystywanym kanałem dystrybucji pozostaje dealer, który reprezentuje firmy również na targach (z takiej formy promocji często korzystają polskie stocznie). Największe imprezy z sektora, to niezmiennie International Boat Show w Genui oraz Big Blu
w Rzymie. Jednakże przy umacnianiu pozycji na rynku istotne znaczenie mają tzw. testy łodzi, które odbywają się wśród specjalnie na tę okazję zaproszonych ekspertów z sektora, branżowych dziennikarzy, dealerów i potencjalnych klientów.

W latach 2012-2013 sektor ten był intensywnie promowany w ramach Branżowego Programu Promocji. Ze względu na zapaść sektora, trudno jest określić dokładnie efekt nakładów promocyjnych na faktyczne korzyści dla sektora. Jednakże polskie jachty cieszą się popularnością na włoskim rynku. Przykładem na to jest prestiżowa nagroda przyznana podczas targów w Genui w 2013 w kategorii „Jachty Żaglowe do 10 m długości” dla polskiego jachtu Haber 660 wyprodukowanego w stocznię Haber Jachts.

 




Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw